کود سولفات آهن را به همراه کود حیوانی در کشاورزی استفاده نمایید

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 13 شهریور 1397 در ساعت 13 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کود سولفات آهن را به همراه کود حیوانی در کشاورزی استفاده نمایید

سولفات آهن 2 ظرفیتی 7 آبه رایج ترین و ارزان ترین کود کشاورزی برای درمان کلروز یا کمبود آهن در گیاهان است که به روش های مختلفی همچون چالکود و اسپری مورد استفاده قرار می گیرد. اما هر یک از روش های مصرف سولفات آهن دارای معایب خاصی می باشد. در صورت اسپری کردن آن ، برگ های گیاهان نمی توانند به طور کامل آهن را جذب نمایند. همچنین اگر چالکود شود ، پس از مدتی آهن موجود در آن دچار تغییر شیمیایی شده و گیاهان قادر به جذب آن نخواهند بود.

 

پس چگونه باید میزان جذب آهن را افزایش داد؟

به تجربه ثابت شده که مصرف کود سولفات آهن به همراه انواع کود حیوانی همچون کود مرغی ، کود گاوی و ... می تواند جذب و عملکرد آن را در کشاورزی بهبود بخشد. این موضوع از نظر علمی نیز ثابت شده است زیرا کود دامی حاوی مواد کلات کننده بوده که مانع از تغییر شیمیایی سولفات آهن می شود. 

کلاته شدن کود های شیمیایی باعث می شود که ریشه گیاهان به راحتی قادر به جذب آن ها باشد. کود حیوانی مصرف شده همراه با سولفات آهن نیز چنین کاربردی دارد و سبب می شود گیاهان قادر به جذب حداکثر مقدار آهن موجود در آن باشند. دلیل استفاده از کود دامی به همراه کود سولفات آهن ، علاوه بر برخورداری گیاهان از مواد مغذی کود حیوانی ، همچنین حمایت از کود سولفات آهن در برابر عوامل محیطی نظیر اکسیژن و آهک و جلوگیری از هدر رفت مواد مفید سولفات اهن است.

 

مزایای مصرف هم زمان سولفات آهن و کود حیوانی

  • افزایش اسیدیته خاک و در نتیجه بهبود جذب ریزمغذی ها
  • ایجاد خاصیت کلاته در نزدیکی ریشه گیاهان
  • کود حیوانی از تاثیر نامطلوب آهک خاک بر سولفات آهن می کاهد
  • یکی از مزایای کود حیوانی ، سبک و متخلل شدن خاک است
  • کمک به افزایش رشد ریشه گیاهان

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: