وب سایت مسیر جاری » مواد معدنیبنتونیت

بنتونیت

بنتونیت

پارس شیمی | تولید و فروش بنتونیت سدیمی و کلسیمی به صورت عمده و کلی در دانه بندی های مختلف کلوخه ای, پودری و میکرونیزه با کیفیت و قیمت بسیار عالی و به صورت بسته بندی شده و یا فله ای با امکان حمل و ارسال به کلیه شهر ها و نقاط کشور

بنتونیت, فروش بنتونیت, خرید و فروش بنتونیت, خرید بنتونیت, تولید بنتونیت, خاک بنتونیت, بنتونیت حفاری, بنتونیت ارت, بنتونیت خاک رس چیست؟,

بنتونیت چیست ؟

bentonite clay نوعی پلی سیلیکات آلومینیوم بر پایه خاک رس می باشد که حداقل 85 تا 90 درصد آن را مونتموریلونیت تشکیل می دهد. این ترکیب ساختاری لایه ای با حفرات نانو سایز است که سبب شده توان تورم پذیری و جذب بسیار بالایی داشته باشد. بنتونیت یک خاک معدنی نیست بلکه ترکیبی از کانی های مختلف است. این نام عموما بر خاک‌ های کلوئیدالی نهاده می شود که کانی های متورم شونده حاوی مقادیر زیادی مونتموریلونیت و مقدار کمی بیلدیت هستند. منشا تولید خاک بنتنیت در اثر هوازدگی و دگردیسی خاکستر های آتشفشانی بوده که معمولا در حضور آب ایجاد شده و پایه آن کانی بازیک است.

بنتونیت, فروش بنتونیت, خرید و فروش بنتونیت, خرید بنتونیت, تولید بنتونیت, خاک بنتونیت, بنتونیت حفاری, بنتونیت ارت, بنتونیت خاک رس چیست؟, 

انواع خاک بنتونیت

انواع مختلف این ماده بر اساس ماده ناخالص غالب در آن شکل گرفته و خصوصیات آن نیز بر همین اساس نغییر می نماید. عناصری همچون پتاسیم, سدیم, کلسیم و آلومینیوم در ساختار آن وجود داشته و همچنین دو گونه چهار وجهی و هشت وجهی نیز به صورت کلی ساختار آن را تشکیل می دهد. نوع چهاروجهی آن از یک اتم سیلیس به همراه چهار اتم اکسیژن ساخته شده و صفحه ای فلوسیلیکاتی ایجاد می نماید. ساختار هشت وجهی نیز از شش واحد هیدروکسیل احاطه کننده کاتیون ها شکل گرفته است. دو گونه مهم این ترکیب عبارتند از:

بنتونیت سدیمی یا سدیم دار : این ماده وقتی با آب تماس داشته باشد متورم شده و قادر است چندین بار آب جذب کرده و خشک شود. به دلیل خواص عالی کلوئیدی از آن در حفاری چاه های نفت استفاده می شود. همچنین خاصیت تورم پذیری, آن را به عنوان یک سیلانت برای ایجاد سدی نفوذ ناپذیر در مصارف مختلف مطرح نموده است.

بنتونیت کلسیمی یا کلسیم دار : این ماده خاصیت جذب یون ها را در مواد محلول به خوبی چربی ها دارد. از آن برای لکه گیری پارچه و نیز تولید مواد شوینده استفاده می شود. 

بنتونیت, فروش بنتونیت, خرید و فروش بنتونیت, خرید بنتونیت, تولید بنتونیت, خاک بنتونیت, بنتونیت حفاری, بنتونیت ارت, بنتونیت خاک رس چیست؟, 

فروش بنتونیت

تولید و فروش بنتونیت سدیمی و کلسیمی در دانه بندی های مختلف کلوخه ای, پودری و میکرونیزه با کیفیت و قیمت بسیار عالی و به صورت بسته بندی شده و یا فله ای با امکان حمل و ارسال به کلیه شهر ها و نقاط کشور

به منظور خرید بنتونیت با واحد بازرگانی گروه صنعتی پارس شیمی به شماره تلفن 02133324980 تماس حاصل فرمایید.

بنتونیت, فروش بنتونیت, خرید و فروش بنتونیت, خرید بنتونیت, تولید بنتونیت, خاک بنتونیت, بنتونیت حفاری, بنتونیت ارت, بنتونیت خاک رس چیست؟, 

کاربرد های بنتونیت

این ترکیب دارای مصارف و کاربردهای بسیار زیادی بوده و از صنایع بزرگی چون حفاری چاه های نفت و گاز گرفته تا مصارف کوچکی نظیر ایجاد بستر برای نگهداری حیوانات خانگی کاربرد دارد. بخشی از موارد کاربرد این ترکیب عبارتند از:

گل بنتونیت حفاری

از حدود یکصد سال پیش استفاده از این ماده در استخراج نفت و گاز آغاز شد. این خاک رسی دارای ویژگی های منحصر فردی است که سبب شده از آن در چاه ها برای حفاری استفاده شود از جمله اینکه سبب روان و لغزان شدن مته و در نتیجه خنک و تمیز کار کردن آن می شود. همچنین با انتقال مواد زائد به خارج از چاه و کنترل هرزروی و افزایش استحکام دیواره های چاه برای این صنعت دارای فواید فراوانی است. امروزه در حدود یک سوم از کل بنتونیت تولید شده در حفاری چاه های نفت و گاز استفاده می شود. 

بنتونیت اکتیو چاه ارت

امروزه از دوغاب بنتونیت فعال یا اکتیو به جای مواد سنتی این صنعت نظیر نمک و ذغال استفاده می شود. زیرا این ماده علاوه بر قیمت ارزان تر, دارای مقاومت بسیار اندکی در مقابل جریان الکتریسته بوده و علاوه بر آن به علت استحکام زیادی که دارد از الکترود ها و دیواره ها چاه ارت محافظت می نماید.

بنتونیت خوراک دام و طیور

رطوبت زیاد و شرایط نامناسب نگهداری معمولا موجب رشد عوامل قارچی بر روی خوراک دام و طیور می گردد که این عوامل سبب ایجاد بیماری و مرگ و میر در گله می شود. بنتونیت سدیمی با جذب آب و همچنین سموم مخلتف به خصوص آفلاتوکسین به عنوان یک ماده توکسین بایندر موجب عدم جذب سموم توسط بدن حیوان می شود.

بنتوینت ریخته گری و قالب سازی

ماده اصلی در ساخت قالب های ریخته گری, ماسه می باشد. ولی ماسه دارای استحکام لازم نبوده و در صورت فشار فلز مذاب از هم می پاشد و یا حالت خود را از دست می دهد. استفاده از حدود پانزده درصد بنتونیت در ترکیب ماسه موجب ایجاد چسبندگی لازم برای شکل دهی فلز مذاب می شود.

بنتونیت در کشاورزی و تولید کود

از این ماده در تولید انواع کود های شیمیایی و حیوانی پلت شده و گرانوله استفاده می شود. وجود بنتونیت سبب می شود تا کود از خاکه شدن حفظ شده و همچنین پس از ترکیب با خاک, با جذب آب و رطوبت موجب افزایش سرعت تجزیه شدن کود شده و مواد مغذی آن راحت تر آزاد و در اختیار گیاه قرار می گیرد. کود هایی نظیر گوگرد بنتونیتی, کود مرغی پلت شده, برخی کود های آلی و ... از جمله محصولات تولید شده توسط این ترکیب می باشند. 

ارسال نظر

رضابیگی : بنتونیت بستر
3 0
بنتونیت بستر گربه نیاز دارم به مقدار 5 تن . سایزش 2 تا4 میلیمتر باشه
عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 309 کاربر