وب سایت مسیر جاری » فسفات

فسفات

 فسفات

پارس شیمی | تولید و فروش خاک فسفات پودری 37 درصد پودری با کیفیت بسیار مناسب و ارزان ترین قیمت به صورت فله ای و امکان حمل به کلیه نقاط کشور

فسفات, فسفات اسفوردی, فسفات چیست, فسفات ها, معدن فسفات اسفوردی بافق, خاک فسفات, فروش خاک فسفات

خاک فسفات چیست

خاک فسفات phosphate یک کانی بسیار پر مصرف است که ماده اولیه و اصلی تامین فسفر مورد نیاز گیاهان و درختان می باشد. فسفر جزء مواد اصلی و اولیه مورد نیاز تمام گیاهان به خصوص گیاهان برگ دار می باشد. این عنصر از آن جهت برای گیاهان مهم است که نقش اساسی در فرایند فتوسنتز گیاه داشته و کمبود آن سبب ضعیف و زرد شدن گیاه می شود که در نتیجه بار دهی و میوه دهی گیاهان تحت تاثیر قرار می دهد.

 

کاربرد خاک فسفات

خاک فسفاته در اصل ماده اصلی و اولیه تولید تمام انواع کود فسفاته یا کود فسفر بوده و همان طور که از نام آن پیدا ست فسفر مورد نیاز این کود ها از طریق خالص سازی خاک فسفاته تامین می گردد. جهت تولید کود های فسفره نظیر دی آمونیوم فسفات, سوپر فسفات ساده و تریپل و سایر این نوع کود ها نیاز به این خاک وجود دارد.

همچنین از خاک فسفاته می توان به طور مستقیم در خاک زمین های زراعی و باغات میوه استفاده کرد که این کار سبب ایجاد تخلخل در خاک شده و جذب آب را افزایش می دهد, همچنین سبب تامین فسفر مورد نیاز خاک نیز می گردد.

 

تولید خاک فسفات

برخی از کشور های جهان نظیر چین, روسیه, کانادا, آمریکا, مراکش و برخی دیگر از کشور ها تولید کنندگان اصلی آن می باشند. در خاور میانه نیز فقظ تعداد محدود معدن خاک فسفات در ایران و سوریه وجود دارد که تامین کننده اصلی این منطقه می باشند.

 

خاک فسفاته

خاک فسفات phosphate یک ماده معدنی بسیار پر مصرف است که ماده اولیه و اصلی تامین فسفر مورد نیاز زمین های کشاورزی می باشد. فسفر جزء مواد اصلی و اولیه مورد نیاز تمام نباتات بویژه گیاهان برگ دار است. این عنصر از آن جهت برای گیاهان مهم است که نقش اساسی در فرایند سوخت و ساز گیاه داشته و کمبود آن سبب ضعیف و زرد شدن گیاه می شود که در نتیجه بار دهی و میوه دهی گیاهان تحت تاثیر قرار می دهد.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 309 کاربر