وب سایت مسیر جاری » اسانس

اسانس

اسانس

اسانس Essential oil مایعی غلیظ و جاذب آب می باشد که حاوی ترکیبات فرار عطر گرفته شده از گیاهان است. این مواد, عصاره های استخراج شده گیاهان می باشند. عطر ها معمولا به روش تقطیر و با کمک بخار به دست می آیند. همچنین روش های دیگری چون استخراج بوسیله حلال ها, فشار سرد, تقطیر در خلاء توسط مایکروویو و استخراج با روغن های جاذب نیز امکان پذیر است.

اسانس, فروش اسانس, خرید اسانس, قیمت اسانس, اسانس خوراکی, اسانس گل محمدی, اسانس میوه,

اسانس ها در تولید ادکلن, صابون, مواد آرایشی و بهداشتی, تولید مواد غذایی و نوشیدنی ها, تولید بخور ها و مواد پاک کننده خانگی کاربرد دارد. از نظر تاریخی, اسانسها در گذشته بیشتر در صنایع پزشکی مورد استفاده قرار می گرفته است. روش های مختلف تولید اسانسها عبارتند از:

تقطیر : امروزه بسیاری از اسانس ها نظیر اسطوخودوس, نعناع, روغن درخت چای و اوکالیپتوس با روش تقطیر به دست می آید. مواد اولیه گیاهان همچون گل, برگ, پوست درخت, دانه, ریشه و چوب توسط دستگاه تقطیر عصاره گیری می شود به این صورت که وقتی آب داغ شده و تبدیل به بخار می شود, بخار با گذر از میان مواد گیاهی, مواد فرار را تبخیر می نماید و با گذر از پیچ های خاصی متراکم می شود و در ظرف دیگری جمع می گردد.

روش سریع : اسانس مرکبات با این روش استخراج می گردد.

استفاده از مواد حلال : این روش برای عصاره گیری گل ها که مواد فرار کمی دارند مناسب است.

روش فلوراسل : این روش که به استخراج با فشار سرد شهرت دارد به کمک یک دستگاه سرد کننده انجام می شود.

به منظور نگهداری اسانس ها معمولا از ظروف شیشه ای یا فلزی استفاده می شود زیرا این مواد دارای حالت تهاجمی نسبت به پلاستیک ها می باشند.

 

فروش اسانس

به منظور خرید اسانس های خوراکی و صنعتی و مواد معطر با کارشناسان گروه صنعتی پارس شیمی تماس حاصل نمایید.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 309 کاربر