کاربرد های پودر سنگ آهک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 26 مرداد 1396 در ساعت 12 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 کاربرد های پودر سنگ آهک

پودر سنگ آهک در تولید بسیاری از محصولاتی که در اطراف خود می بینیم به صورت ماده اولیه یا کمکی استفاده شده است. سنگ آهک یک ماده معدنی تولید شده از مواد آلی می باشد که دارای عناصر کربنات کلسیم ، منیزیم ، آهن و ... است. با وجود اینکه بیشترین کاربرد سنگ آهک در ساختمان سازی است اما این ماده مصارف متنوع دیگری هم دارد.

 

معرفی کاربرد پودر سنگ آهک

ساختمان سازی : پودر سنگ آهک یکی از مواد اولیه ماثر در ساخت و ساز است. این ماده با شن و آب و خاک رس ترکیب شده و به عنوان یک ملات مناسب برای ساختمان سازی استفاده می شود. همچنین در تولید آسفالت و بتن هم کاربرد دارد.

فولاد سازی : پودر سنگ آهک صنایع فولاد سازی را متحول نموده است. پودر سنگ آهک با جذب ناخالصی های موجود در سنگ آهن مذاب و تشکیل لجن سرباره ، به راحتی ناخالصی های فولاد را جداسازی کرده و استیل با کیفیت بالا تولید می نماید.

لاستیک و پلاستیک : پودر سنگ آهک با دانه بندی مشخصی به عنوان یک فیلر ارزان قیمت و با کیفیت در تولید محصولات لاستیکی و پلاستیکی مصرف می شود که سبب کاهش هزینه های تولید خواهد شد.

خنثی سازی pH : پودر سنگ آهک دارای بیس کربنات کلسیم است ، از این رو ، ماده ای قلیایی می باشد و قادر به افزایش pH فاضلاب اسیدی کارخانجات می باشد. همچنین در کشاورزی برای تصحیح خاک های اسیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر کاربرد ها : پودر سنگ آهک یک پر کن ارزان قیمت و غیر واکنش دهنده در تولید بسیاری از محصولات نظیر رنگ و جوهر های گران قیمت ، کاغذ سازی ، پوشش چوب ، کف پوش ، رزین و ... است.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: