نحوه گوگرد پاشی انگور

7 / 10
از 24 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 31 خرداد 1396 در ساعت 15 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

نحوه گوگرد پاشی انگور

کشاورزی همیشه با حجوم بیماری ها و آفت های گوناگون همراه بوده است. این آفات نباتی سبب کاهش رشد گیاهان و افت کمی و کیفی محصولات کشاورزی می شود. سفیدک انگور نوعی قارچ مهاجم است که میوه و ساقه های درخت انگور را آلوده ساخته و بسیار فراگیر می باشد. این قارچ به وسیله عوامل فیزیکی نظیر باد ، بدن موجودات زنده و ... به دیگر درختان انگور منتقل می شود.

 

نحوه گوگرد پاشی انگور چگونه است؟

برای مقابله با سفیدک انگور هم می توان اقدام به سم پاشی نمود و هم می توان از گوگرد پاشی استفاده کرد. استفاده از سموم شیمیایی به دلیل مشکلات فراوران زیست محیطی و مخاطراتی که برای سلامت انسان دارد چندان توصیه نمی شود. ولی گوگرد پاشی انگور علاوه بر اینکه مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کند ، همچنین گوگر مورد نیاز انگور را نیز فراهم می نماید. (گوگرد پس از ازت ، فسفر و پتاس به عنوان چهارمین عنصر مورد نیاز گیاهان می باشد)

برای گوگرد پاشی انگور باید از گوگرد میکرونیزه پالایشگاهی با خلوص بالای 95 درصد و مش 200 یا ریز تر استفاده نمود. نحوه گوگرد پاشی انگور نیز به این شکل است که باید پس از مشاهده رویش جوانه و برگ ها بر روی ساقه ها ، میزان 150 گرم پودر گوگرد میکرونیزه را برای هر 100 متر مربع انگور کاری با استفاده از گردپاش استفاده کرد. سعی کنید تمام بخش ها به خوبی پوشش داده شود. مرحله دوم گوگرد پاشی بعد از ریختن گل ها می باشد که این بار باید میزان گوگرد پودری را تا 250 گرم افزایش دهید. آخرین مرحله گوگرد پاشی درخت تاک ، پس از آن می باشد که غوره ها تا حدودی رشد کرده اند و در این مرحله مقدار مصرف را تا 400 گرم افزایش دهید.

ارسال نظر

S.M.j : اظهار نظر
18 6
با درود-از ارایه مطلب مفیدتان ممنونم
عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

S.M.j : اظهار نظر
18 6
با درود-از ارایه مطلب مفیدتان ممنونم
عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: