معجزه نمک در زیبایی پوست و مو

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 17 فروردین 1396 در ساعت 12 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معجزه نمک در زیبایی پوست و مو

نمک ماده ای طبیعی است که از اجزاء تشکیل دهنده بدن موجودات زنده به شمار می رود. نمک یکی از الکترولیت های مورد نیاز بوده و به دلیل انجام وظایف مختلف در بدن ، وجود آن برای ادامه حیات ما الزامی است. اما این ماده مزیت های دیگری نیز دارد.

 معجزه نمک در زیبایی پوست و مو

با نمک به جنگ شوره سر بروید

شوره سر یک حالت نامطلوب برای هر شخصی است که علاوه بر ایجاد ظاهر بد و غیر بهداشتی ، یکی از دلایل ریزش مو نیز محسوب می شود. برای از بین بردن شوره مو نیازی نیست که حتما از شامپو های گران قیمت موجود در بازار استفاده کنید. نمک به عنوان سالم ترین و ارزان ترین راه مبارزه با شوره به کمک شما می آید. نمک دارای خاصیت سایندگی خفیفی می باشد و می تواند لایه های مرده پوست سر که شوره نامیده می شود را از جدا کند. نمک همچنین سبب تنظیم ترشح چربی در کسانی که پوست و موی چرب دارند می گردد.

برای این منظور ، در هنگام حمام کردن ، یک قاشق چایخوری نمک را به همراه شامپو برای شستشوی مو استفاده نمایید و تاثیر معجزه آسای آن را مشاهده کنید. البته نمک موجب کاهش کف کردن شامپو می شود پس مقدار بیشتری شامپو استفاده کنید.

معجزه نمک در زیبایی پوست و مو 

با نمک پوست خود را پاک سازی کنید

خاصیت سایندگی اندک نمک سبب شده بتوان از آن به عنوان یک اسکراب برای لایه برداری خفیف پوست استفاده نمود. در بسیاری از کشور های جهان از نمک دریا ، نمک گرم و ... برای پاک سازی و ضدعفونی کردن پوست صورت و بدن استفاده می شود.

  1. برای بهبود جوش و آکنه می توان خمیری از نمک به همراه سرکه سیب آماده کنید و به وسیله آن ، پوست خود را برای مدتی ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه پوست را با آب بشویید.
  2. استفاده از ماسک نمک و عسل موجب سفتی و لیفت پوست می شود.
  3. خمیری از نمک و روغن زیتون یا روغن نارگیل تهیه کنید و پوست خود را در حمام به وسیله لیف ماساژ دهید.

 معجزه نمک در زیبایی پوست و مو

لبخند زیبا با دندان های سفید تر

خاصیت سایندگی خفیف نمک در سفید کردن دندان های هم ماثر است. در صورتی که مقداری نمک روی خمیر دندان خود ریخته و مسواک بزنید ، نمک با سایش و حذف پلاک های تشکیل شده بر روی دندان ها ، سبب سفید شدن آنها می شود. همچنین به دلیل دارا بودن خاصیت ضد میکروبی ، فعالیت باکتری های موجود در دهان را کاهش داده و علاوه بر افزایش طول عمر دندان ها ، بوی بد دهان را نیز از بین می برد.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: