بخش های مختلف کارخانه آهک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 1 شهریور 1396 در ساعت 13 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بخش های مختلف کارخانه آهک

کارخانه تولید آهک و پودر سنگ از بخش های مختلفی تشکیل شده است. قسمت های کارخانه آهک به صورت پیوسته نیست زیرا صنایع گوناگون به انواع متفاوت آهک نیاز دارند و در نتیجه محصول هر قسمت برای مصرف در صنعتی خاص از خط تولید خارج شده و ارسال می گردد.

 معرفی بخش های خط تولید کارخانه آهک و پودر سنگ

اولین بخش در خط تولید آهک ، بخش کوبش و سنگ شکن است. در این قسمت ، سنگ ها و صخره هایی که از معادن آهک استخراج شده و به کارخانه منتقل شده است ، کوبیده شده و به اجزاء ریز تری تبدیل می شود تا بتوان مراحل بعدی تولید را بر روی آن به اجرا گذاشت. البته چنانچه نیاز به تولید پودر سنگ باشد ، سنگ آهک به آسیاب های خاصی منتقل می شود که می تواند سنگ را به صورت کاملا پودر شده هم اندازه سیمان تبدیل کند. محصول این فرایند ، پودر سنگ نام دارد.

مرحله بعدی در تولید آهک ، کوره آهک پزی است که با اعمال دمای بسیار بالا در حدود 1100 تا 1500 درجه سانتی گراد ، آهک را پخته و ناخالصی های آن را جدا سازی می کند تا آهکی خالص به دست آید. محصول پخت سنگ آهک ، آهک زنده نام دارد که با اسامی آهک پخته ، آهک کلسینه ، آهک فعال یا اکتیو و اکسید کلسیم نیز نامیده می شود. برای صنایعی که از آهک زنده استفاده می کنند ، پروسه فراوری در همین جا به پایان می رسد.

مرحله بعدی خط تولید آهک ، مرحله هیدراسیون است ، در این مرحله آهک را آب دهی می کنند تا یون هیدروکسید جذب نموده و از حالت فعال خارج شود. محصول این فرایند ، آهک هیدراته نام داشته و به نام های آهک شکفته ، آهک مرده ، آهک آبخورده و هیدروکسید کلسیم نیز معروف است. این آخرین مرحله از خط تولید آهک در کارخانه آهک و پودر سنگ است. محصول نهایی بسته بندی شده و سپس انبار یا ارسال می شود.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: