تاثیر اسید هیومیک و سولفات آهن بر میوه انگور

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 12 شهریور 1396 در ساعت 15 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تاثیر اسید هیومیک و سولفات آهن بر میوه انگور

 کود اسید هیومیک که یک کود کشاورزی ارگانیک تولید شده از هوموس و دیگر منابع آلی و طبیعی است به همراه کود شیمیایی سولفات آهن به میزان زیادی به منظور تامین مواد مغذی مورد نیاز درخت مو جهت افزایش کمی و کیفی میوه انگور بسیار کار آمد است. در سال 1392 آزمایشی آکادمیک جهت بررسی تاثیر کود اسید هیومیک و سولفات آهن بر عملکرد انگور و میزان عناصر موجود در برگ ، به صورت آزمایشی و در سه تکرار صورت گرفت. برای انجام مراحل این آزمایش ، اسید هیومیک و سولفات آهن هر یک در دو سطح یک در هزار و دو در هزار و در حضور نمونه شاهد مورد بررسی قرار گرفتند. محلول پاشی و کود دهی در دو نوبت انجام شد که نوبت اول ، پیش از گلدهی و نوبت دوم پس از دو هفته از ایجاد میوه صورت گرفت.

سولفات آهن, اسید هیومیک, هیومیک اسید, کود کشارزوی, مقاله کشاورزی, 

نتایج آزمایش تاثیر اسید هیومیک و سولفات آهن

نتایج آزمایش نشان از تاثیرگذاری مصرف کود های اسید هیومیک و سولفات آهن بر درخت انگور بود. تیمار دو در هزار دارای تاثیر بیشتری نسبت به نمونه شاهد و تیمار یک در هزار بود. یعنی افزایش غلظت کود موجب بهبود کیفیت بیشتری شد. در آزمایش تجزیه برگ نیز ، بهبود در غلظت آهن ، نیتروژن ، مس و روی مشاهد شد. کود سولفات آهن موجب افزایش غلظت عنصر آهن در برگ ها می شود که این موضوع به بهبود انجام عمل فتوسنتز کمک شایانی می کند. با توجه به این که این آزمایش حاکی از تاثیر مثبت کود دهی با سولفات آهن و اسید هیومیک بر عملکرد وزن خوشه ، قطر حبه و کلروفیل بود بنابراین محلول پاشی اسید هیومیک و سولفات آهن در باغات انگور توصیه می شود.

به اطلاع کشاورزان و باغداران در سراسر کشور می رساند ، گروه صنعتی پارس شیمی به عنوان تولید کننده و وارد کننده کود های اسید هیومیک و سولفات آهن با کیفیت عالی و قیمت بسیار مناسب ، آماده خدمت رسانی می باشد.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: