اسید هیومیک و اسیدهای آمینه در کشاورزی

5 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | جمعه 17 شهریور 1396 در ساعت 14 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اسید هیومیک و اسیدهای آمینه در کشاورزی

 کود های آلی دارای حدود 20 درصد اسید هیومیک و اسیدهای آمینه هستند که طی فرایند تجزیه بیولوژیک مواد اولیه تولید می گردد. البته همه مواد ارگانیک به اسید هیومیک تبدیل نمی شود. تولید ترکیبات هیومیکی حتما باید در داخل خاک صورت گیرد. تولید تدریجی هیومیک اسید پروسه ای زمان بر است. وجود این کود کشاورزی آلی یک بخش اساسی و کار آمد در تولید کود های آلی می باشد. اسید هیومیک توسط مواد شیمیایی و آلی موجود خاک تولید می شود و حاصل بلوک های مغذی نظیر فسفر است. 

ترکیب اسید هیومیک - کلسیم - خاک رس دارای اهمیت زیادی در بهبود عملکرد خاک است. این ترکیب قادر به جذب آنیون ها و کاتیون ها و آزاد سازی مجدد آن ها به طور تدریجی در خاک بوده و به صورتی که برای گیاهان در دسترس باشد. همین ترکیب سبب جذب و نگهداری آب تا 15 برابر وزن خود می شود. نتیجه این امر ، جلوگیری از خشکی خاک ، حفاظت از خاک در مقابل فرسایش ، پایداری باکتری های مفید خاک و اطمینان از مصرف آب و ریز مغذی های توسط محصولات و گیاهان است.

 اسید هیومیک همچنین با تری کلسیم فسفات و ترکیبات سسکیوسیک واکنش داده و فسفر قفل می شود و سپس در خاک آزاد سازی می گردد. دو نوع مختلف اسید هیومیک ها در طبیعت وجود دارد که عبارتند از اسید هیومیک و اسید فولویک. این دو نوع ماده بسیار شبیه هم هستند با این تفاوت که فولویک اسید دارای سایز مولکولی بسیار ریزتری می باشد. اسید هیومیک به طور طبیعی به آرامی تجزیه می شود و حاوی مقادیر زیادی پروتئین است. پروتئین طی پروسه تخمیر به آرامی شکسته شده و به اسید های آمینه تبدیل می شود. آمینو اسید ها زندگی باکتری های موجود در خاک را فعال کرده و رشد و فعالیت ریشه گیاهان را تحریک می کند.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: