مصرف آهک هیدراته به عنوان رنگ

9 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 30 مرداد 1396 در ساعت 13 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مصرف آهک هیدراته به عنوان رنگ

رنگ آهک نوعی رنگ ارزان قیمت تولید شده از هیدروکسید کلسیم یا همان آهک هیدراته است که از ترکیب با گچ و برخی دیگر از مواد افزودنی بدست می آید و برای سفید کردن سطوح بیرونی ساختمان ها استفاده می شود. البته رنگ آهک به صورت سنتی برای پوشش دهی آشپزخانه ها به منظور میکروب کشی بخصوص در روستا ها کاربرد داشته است. گاهی اوقات از رنگ آهک هیدراته جهت رنگ آمیزی راهروی ساختمان ها استفاده می شود ولی به دلیل اینکه سبب کثیف شدن لباس می گردد زیاد عمومیت ندارد. 

تولید رنگ از آهک هیدراته

برای تولید رنگ از آهک هیدراته می توان از افزودنی های گوناگونی نظیر چسب ، سیمان سفید ، نمک ، خاک ، خاکستر و ... استفاده نمود. رنگ آهک از ترکیب آب با آهک هیدراته خالص با فرمول هیدروکسید کلسیم به دست می آید. رنگ آهک هیدراته یک چسب سطحی بسیار خوب است که این ویژگی از انعکاس دوگانه کریستال های کلسیت ناشی می شود. از رنگ آهک هیدراته می توان جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی درختان میوه استفاده نمود. البته فقط بخش پایینی تنه را رنگ می کنند. ترکیب سیمان سفید با آهک هیدراته سفید رنگ در درز گیری کاشی های حمام و نیز سفید کاری نمای ساختمان ها کاربرد دارد.

البته محدودیت هایی نیز در زمینه استفاده از رنگ آهک هیدراته وجود دارد. برای مثال آهک هیدراته دارای مقاومت کافی در مقابل آب نیست. مواد افزودنی مختلفی برای بهبود رنگ آهک هیدراته گسترش یافته است که برای مثال می توان از سیلیکا نام برد.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: