روش و میزان مصرف سولفات آلومینیوم و زاج برای از بین بردن کدری آب استخر

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 7 تير 1396 در ساعت 12 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

روش و میزان مصرف سولفات آلومینیوم و زاج برای از بین بردن کدری آب استخر

آب استخر به دلیل وجود ناخالصی های مختلف به خصوص مواد معدنی رفته رفته کدر و تیره می شود. این موضوع می تواند باعث ایجاد مخاطراتی برای سلامتی شود. در صورتی که آلودگی های موجود در آب استخر بر اثر مواد معدنی باشد ، استفاده از سولفات آلومنیوم بهترین روش است. سولفات آلومینیوم یک ترکیب شیمیایی می باشد که با اسامی زاج سفید و آلوم نیز شناخته می شود. سولفات آلومینیم یک ماده لخته ساز بسیار قوی است به این معنی که با ایجاد بار الکتریکی مثبت ، قادر به جذب یون های آنیونی موجود در آب می باشد. لخته ایجاد شده به دلیل سنگین بودن در استخر ته نشین شده و به راحتی جمع آوری می گردد. سولفات آلومینیوم به عنوان مهم ترین ماده در تصفیه خانه ها و استخر ها برای پاک سازی و حذف مواد ریز معلق در آب کاربرد دارد. سولفات آلومینیوم یا زاج دارای حالت پودری ، کلوخه یا نباتی است که در هر حالت برای مصرف در پاک سازی استخر ها مصرف می شود.

شرایط مصرف سولفات آلومینیوم جهت پاک سازی استخر

به منظور افزایش اثر بخشی مصرف زاج بهتر است شرایط خاصی را از نظر اسیدیته آب ، میزان کلسیم ، نوع فیلتراسیون و ... رعایت نمود. بهترین حالت جهت استفاده از سولفات آلومینیم در پاک سازی استخر این است که pH آب بین 7 تا 7.2 و میزان کربنات کلسیم نیز بیش از 75 ppm باشد. استفاده از سولفات الومینیوم برای استخر هایی که از فیلتر شنی استفاده می نمایند بهتر بوده زیرا امکان دارد موجب ایجاد صدمه در فیلتر های دیاتومه گردد. توصیه می شود پیش از مصرف آلومینیوم سولفات ، استخر را بک واش نموده و مدار تصفیه استخر ار روشن نمایید.

میزان و روش مصرف سولفات آلومینیوم

سولفات الومینیم را در محل های نزدیک فیلتر ها نظیر اسکیمر ها اضافه نموده و آن را به آرامی به داخل آب بریزید تا در یک نقطه تجمع نکند. میزان مصرف سولفات آلومینیوم به طور متوسط عبارت است از:

  • برای هر متر مربع از آب استخر از 610 گرم سولفات آلومینیوم استفاده شود.
  • 4882 گرم زاج را به نسبت هر متر مربع از فیلتر استخر مصرف کنید.
  • 50 تا 100 گرم سولفات الومینیم برای هر متر مکعب آب استخر مصرف نمایید.

پس از مصرف زاج ، به مدت چند ساعت منتظر بمانید و زمانی که فشار فیلتر به هشت تا ده psi رسید ، مدار تصفیه را جدا نموده و فیلتر ها را تمیز نمایید. ته نشینی آلودگی ها توسط سولفات آلومینیوم معمولا 6 الی 12 ساعت زمان نیاز دارد. پس از این مدت می توان با استفاده از جارو های مخصوص استخر ،  لجن های ته نشین شده را به آرامی جمع آوری نمود. از جمله نکات ایمنی در حین استفاده از زاج سفید ، استفاده از دستکش و عینک ایمنی می باشد.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: