روش شیرین کردن زیتون توسط سود پرک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 12 اسفند 1395 در ساعت 10 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 روش شیرین کردن زیتون توسط سود پرک

زیتون میوه ای پر خاصیت است که دارای انواع مختلفی چون زیتون سیاه ، سبز و بنفش و ... می باشد. فارق از نوع و واریته زیتون ، برای شیرین کردن آن می توان از محلول سود پرک استفاده نمود. این کار شامل مراحل مختلفی است که در زیر بیان می شود.

 روش-شیرین-کردن-زیتون-توسط-سود-پرک

  1. ابتدا زیتون چیده شده را تمیز کرده و شاخ و برگ آن را جدا می نماییم و سپس آن را درون ظرفی ریخته و بر روی آن آب می ریزیم به صورتی که سطح آب بالاتر از سطح زیتون باشد.
  2. در مرحله دوم به ازای هر لیتر آبی که در ظرف زیتون ریخته شده ، به اندازه بیست گرم سود پرک (کاستیک سودا) اضافه کرده و با وسیله ای مثل چوب آن را هم می زنیم تا مخلوط شود. 
  3. اجازه می دهیم زیتون ها به مدت 8 تا 12 ساعت در این محل باقی بمانند. در این مدت بهتر است چند بار محلول هم زده شود تا همه زیتون ها تحت تاثیر آن قرار گیرند.
  4. پس از گذشت این زمان ، چند عدد زیتون را خارج کرده و چندین بار می شوییم ، سپس آن را تست نموده و زمانی که مطمئن شدیم دیگر مزه تلخی ندارد ، محلول را تخلیه می کنیم.
  5. زیتون ها باید به مدت یکی دو روز در آب تمیز قرار گرفته و در طی این مدت چندین بار آب آن را تعویض نمایید و این کار را تا زمانی که رنگ آب دیگر تغییر نکند ادامه دهید.
  6. جهت اطمینان از عدم وجود محلول سود پرک می توان به میزان یک لیتر سرکه به ازای هر 10 لیتر آب به آن اضافه نموده و تا دو سه روز زیتون ها را در این محلول باقی گذاشت.
  7. در مرحله بعد باید زیتون را در آب نمک هفت درصد به مدت یک شبانه روز نگهداری نمود.
  8. در آخرین مرحله می توان برای اینکه زیتون تازه بماند ، آن را در آب نمک چهار درصد جوشانده شده و در ظرف مناسب نگهداری نمود. 

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: