7 روش جادویی برای زیبایی و جوانی پوست صورت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1395 در ساعت 16 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

7 روش جادویی برای زیبایی و جوانی پوست صورت

پوست صورت مهم ترین بخش بدن برای نمایش میزان جذابت افراد است. اما پوست صورت همیشه در معرض مخاطرات محیطی هم چون نور آفتاب ، دود و گرد و غبار و ... می باشد. به منظور داشتن پوستی سالم و شادات ، موارد زیر به شما کمک زیادی می نماید.

7-روش-جادویی-برای-زیبایی-و-جوانی-پوست-صورت

1- از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بیش از 30 حتی برای فصول دیگر سال به غیر از تابستان نیز توصیه می شود. چنانچه در طول روز ، صورت خود را شستید ، کرم ضد آفتاب را تجدید نمایید.

2- مصرف شیرینی جات را کاهش دهید

میزان بالای قند خون یکی از مهم ترین عوامل کاهش میزان کلاژن پوست است. کاهش این ماده سبب کاهش خاصیت الاستیکی پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک می باشد.

3- سیگار نکشید

وجود مواد سمی و شیمیایی متعدد در دود سیگار سبب آزاد شدن رادیکال های آزاد شده و به کلاژن پوست حمله ور می شود. از جمله عوارض آن می توان به نازکی و خشکی پوست صورت و در نتیجه ایجاد چین و چروک به خصوص در پوست اطراف چشم ها و لب اشاره نمود.

4- نوع پوست خود را بشناسید

در صورت داشتن پوستی چرب ، باید از کرم های بدون چربی استفاده نمود تا منافذ پوست بسته نشود ، همچنین برای بالانس کردن پوست های خشک بهتر از لوسیون های چرب استفاده کنید.

5- رژیم غذایی سرشار از ویتامین

داشتن تغذیه مناسب حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین های گروه B به همراه ویتامین های C, A و E برای جوان ماندن پوست صورت بسیار مفید است. به همین خاطر از مواد غذایی همچون گوجه فرنگی ، مرکبات ، سبزیجات و هویج در رژیم غذایی روزانه خود استفاده نمایید.

6- تاریخ مصرف مواد آرایشی و بهداشتی

توصیه می شود اگر پس از مصرف مواد آرایشی بهداشتی دچار سوزش یا خارش پوست شدید ، دیگر از آن مواد آرایشی استفاده نکنید. دوره مفید استفاده از اینگونه مواد ، حداکثر 3 ماه است بنابراین وقتی برای اولین بار جعبه مواد آرایشی را باز می کنید ، تاریخ اولین استفاده را بر روی آن بنویسید

7- صورت خود را قبل از خواب بشویید

وجود آلودگی های مختلف ناشی از فعالیت های روزانه نظیر چربی ، دود و آلودگی های محیطی به همراه مواد آرایشی سبب بسته شدن منافذ پوست صورت در تمام طول شب شده و تنفس سطحی پوست را با مشکل مواجه می سازد. نتیجه این امر ، ایجاد جوش و چین و چروک خواهد بود.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: