کاربرد های پودر سنگ

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 6 شهریور 1396 در ساعت 15 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کاربرد های پودر سنگ

انواع پودر سنگ چه به صورت پودر سنگ آهک ، پودر سنگ مرمریت ، پودر سنگ گرانیت ، پودر سنگ کربنات کلسیم و ... دارای کاربرد ها و مصارف گوناگونی هستند که در این مقاله به معرفی برخی از این مصارف می پردازیم.

  1. از پودر سنگ در تولید بلوک های سیمانی و بتنی جهت کف سازی راه ها ، سنگ فرش پیاده رو ها ، ساختمان سازی و یا به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده در تولید سیمان استفاده می شود.
  2. پودر سنگ به عنوان یک فیلر ماثر در تولید آسفالت و یا خطوط راه آهن کاربرد دارد. در یکی از روش های ساخت جاده ها ، از پودر سنگ برای ایجاد به هم پیوستگی مصالح استفاده می کنند.
  3. پودر سنگ به عنوان یک عامل گدازنده در تولید سرباره مذاب که ماده مهمی در ساخت و ساز است مصرف می شود.
  4. گاهی اوقات از ترکیب پودر سنگ با برخی مواد دیگر به منظور ساخت خطوط ساحلی یا خط آهن استفاده می کنند. در ساخت خطوط ساحلی و موج شکن ها از پودر سنگ برای محافظت از سازه در برابر سایش موج ها بهره گرفته می شود.
  5. برای زیبا سازی فضاهای درخت کاری شده ، زهکشی و ساخت نما از پودر سنگ استفاده می گردد. همچنین برای نشانه گذاری در ساخت و ساز به منظور جلوگیری از ورود سازه به فضاهای عموم ، پودر سنگ استفاده مصرف می شود.
  6. پودر سنگ در فضا های عفونی و سیستم فاضلاب شهری مصرف به دلیل خاصیت میکروب کشی و قارچ کشی می گردد.
  7. در معادن و کارخانجات به منظور خنثی سازی عناصر سمی نظیر اکسید گوگرد و یا آب ها اسیدی از پودر سنگ استفاده می شود.
  8. پودر سنگ یکی از مواد مورد استفاده در تولید آهک کشاورزی است که برای کاهش اسیدیته خاک ها کاربرد دارد.
  9. پودر سنک به عنوان یک ماده معدنی مغذی در تغذیه طیور استفاده می شود. این مواد مغذی معدنی برای هضم مناسب در انواع طیور ، مورد نیاز است.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: