ماسک زغال

5 / 10
از 4 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 4 مرداد 1396 در ساعت 18 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

ماسک زغال

ماسک سیاه | ماسک صورت | بلک ماسک

 ماسک زغال یک ماسک صورت است که با نام ماسک سیاه نیز شناخته می شود. ماده ماثره ماسک ذغال صورت ، کربن اکتیو یا زغال فعال است. زغال فعال یک ماده جاذب سموم و توکسین ها بوده و کاربرد های پزشکی مختلفی دارد. ماسک زغال دارای یک ماده چسنبده و ژلاتینی نیز می باشد که پس از خشک شدن ، منافذ پوست صورت را از چربی ها و آلودگی هایی که به مرور زمان به صورت دانه های سر سیاه و سر سفید آن ها را پر نموده اند ، پاک سازی می کند. همچنین لایه ای از پوست مرده را نیز برداشته و سبب روشن تر و درخشان شدن پوست خواهد شد. ماسک سیاه زغال اکتیو راهی برای کنترل جوش و آکنه هم هست و چربی پوست را کاهش می دهد. ماسک سیاه یکی از معروف ترین انواع ماسک صورت است که کمک زیادی به پاک سازی و تمیزی عمیق پوست می کند.

 

ویدئو استفاده از ماسک زغال 

ماسک صورت زغال سیاه به صورت گسترده ای در سالن های آرایشی مصرف می شود ولی کاربرد آن در منزل نیز کار دشواری نیست. اکثر ماسک های صورت به راحتی شسته شده و از روی پوست پاک می شوند ولی ماسک سیاه به شدت به پوست می چسبند و بنابراین کندن آن خالی از درد هم نیست. البته ماسک زغال دارای تاثیرات قابل توجهی در لایه بردای پوست های مرده ، حذف جوش های سر سیاه و جوان و درخشان سازی پوست صورت است. چنانچه ماسک سیاه را به صورت هفتگی و منظم استفاده نمایید ، نتایج بسیار خوبی در پاک سازی پوست از آلودگی ها و جوش های سر سیاه و درخشان سازی پوست را مشاهده خواهید کرد. توصیه می شود برای جلوگیری از خشکی یا حساسیت پوست ، بعد از مصرف ماسک زغال ، از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

 آموزش استفاده از ماسک زغال

  1. مطمئن شوید پوست صورتتان تمیز باشد. نباید آرایش داشته باشید
  2. باید منافذ پوست را باز کرد. برای این منظور می توانید صورتتان در مقابل بخور یا بخار آب ذاغ قرار داده یا یک حوله گرم روی صورت بگذارید. حمام آب داغ هم مناسب است
  3. ماسک سیاه مایع را به بخش های مختلف پوست صورت آغشته کنید. (اگر اولین بار است که از ماسک ذغال استفاده می کنید ، ابتدا مقداری از آن را بر روی بخشی از پیشانی تست نمایید.)
  4. برای مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. باید یک لایه پلاستیکی بر روی پوست ایجاد شود.
  5. به آرامی ماسک را از روی پوست بکنید. برای این کار از کناره های شروع کرده و لایه برداری را از پایین به بالا انجام دهید.

ماسک زغال, ماسک صورت, ماسک سیاه, بلک ماسک, ماسک زیبایی, ماسک ذغال,  

ماسک زغال خود را بسازید

اگر نمی خواهید هزینه های زیادی بابت خرید ماسک سیاه صورت از بازار بپردازید ، می توانید به روش های مختلفی آن را در منزل بسازید. برای اینکار به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم : زغال فعال - ژل آلوئه ورا - (روغن درخت چای و گلاب برای پوست های جوش دار)

زغال فعال یا کربن اکتیو را می توانید از داروخانه ها خریداری کنید. روش تهیه ماسک سیاه به این صورت است که مواد اولیه نام برده را در داخل ظرفی به خوبی ترکیب کرده و یک ژل یک دست تهیه کنید. مخلوط را با قلمو یا نوک انگشت به پوست صورت بمالید (به جز لب ها و اطراف چشم ها). حدود 15 دقیقه زمان لازم است که ماسک به خوبی خشک شود. سپس آن را به آرامی از روی پوست کجا کنید و دانه های سیاه و سفید آلودگی که خارج شده را بر روی آن ببینید.

ماسک زغال, ماسک صورت, ماسک سیاه, بلک ماسک, ماسک زیبایی, ماسک ذغال,  

سوالات رایج درباره ماسک زغال

چه چیزی این محصول را سیاه رنگ کرده است؟

استفاده از موادی نظیر کربن اکتیو (زغال فعال) و اکسید آهن موجب رنگ سیاه آن می شود.

من پوستی معمولی متمایل به چرب دارم. آیا ماسک سیاه صورت برای من مناسب است؟

ماسک سیاه قادر به خارج کردن چربی ها و روغن ها از منافذ پوست بوده و همچنین حاوی عناصری مانند خاک رس و کائولن و بنتونیت برای سم زدایی و جذب سبورم (چربی اضافی پوست) می باشد.

من پوست خشک و حساسی دارم. می توانم از ماسک سیاه رغال استفاده کنم؟

بله. برخی از انواع ماسک زغال حاوی روغن جوجوبا ، اسکالان و گلیسیرین هستند. توصیه می شود پس از مصرف این ماسک صورت ، پوست خود را با کرم مرطوب کننده آغشته نمایید.

ارسال نظر

غزل : ماسک زغال
10 0
عجب ماسک جالبیه این ماسک زغال. حتما امتحانش می کنم
عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

غزل : ماسک زغال
10 0
عجب ماسک جالبیه این ماسک زغال. حتما امتحانش می کنم
عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: