طرز تهیه آهک خوراکی برای مربا

9 / 10
از 9 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 9 اسفند 1395 در ساعت 20 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طرز تهیه آهک خوراکی برای مربا + فیلم آموزشی

احتمالا شما هم تصور می کنید که آهک صرفا برای استفاده در بخش صنعتی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. البته قابل ذکر است که انواع مختلف اهک دارای چنین مصارفی هستند. مثلا آهک هیدراته برای تهیه ملات و دوغاب و آهک زنده جهت تولید سیمان مصرف می شود. ولی آهک خوراکی با خلوص بالا نیز وجود دارد که در تولید مواد خوراکی کاربرد دارد. 

ویدئو آموزش پخت مربا کدو حلوایی با استفاده از آب آهک

 

روش تهیه آهک برای پخت مربا

به دلیل اینکه در پخت مربا از پوست مرکباتی چون پرتقال و گریپ فروت استفاده می شود،  به منظور تلخی گیری این پوست ها از آب آهک استفاده می شود. همچنین برای پخت برخی انواع مربا نظیر مربای کدو حلوایی و یا انجیر نیز برای حفظ شکل و زیبایی آن و حفظ ظاهر اولیه و جلوگیری از شل شدن از آب اهک استفاده می شود.

مربای کدو حلوایی

روش استفاده از آهک خوراکی 

برای این منظور باید به ازای هر یک کیلوگرم میوه ، یک کیلوگرم آهک در 5 تا 6 لیوان آب سرد حل شده و چند ساعت به آن فرصت داده شود تا آهک اضافی ته نشین شده و یک محلول کاملا شفاف به دست آید. سپس میوه ها که به اشکال مختلفی برش خورده اند ، در آن خوابانیده می شود. باید توجه داشت که فقط از محلول آب آهک زلال استفاده گردد و به هیچ عنوان اجازه ورود اهک ته نشین شده به ظرف میوه ها را ندهید.

 

این مطالب را هم مطالعه فرمایید:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: