مجتمع فسفات اسفوردی بافق

مجتمع فسفات اسفوردی بافق

فروش خاک فسفات مجتمع فسفات اسفوردی بافق

مجتمع فسفات اسفوردی بافق

خاک فسفات Phosphate یک ماده معدنی با کاربرد فراوان در صنایع تولید مختلف است که به عنوان ماده اولیه پیش نیاز بسیاری از محصولات نهایی می باشد. بدون وجود فسفات امکان تولید بسیار از محصولات مورد نیاز کسب و کار های مختلف و متفاوت وجود نخواهد داشت. اما این ترکیب در طبیعت بسیار کم یاب است و معادن اندکی دارد. معدن خاک فسفات در چند کشور محدود وجود دارد و میزان تولید و استخراج و فر آوری آن کفاف درخواست تولید کنندگان را نمی دهد.

 

خاک فسفات در کشاورزی

از مهم ترین زمینه های استفاده از خاک فسفاته می توان به بخش کشاورزی اشاره کرد. از آنجا که بیشتر خاک زمین های کشاورزی در ایران با مشکل کمبود فسفر مواجه هستند, ضرورت استفاده از فسفات و کود های فسفره در خاک بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد. کمبود فسفر خاک موجب نازک و زرد شدن برگ ها و ساقه ها می گردد و عمل فتوسنز گیاهان را با مشکل مواجه می نماید. در این صورت سوخت و ساز گیاهان دچار اختلال شده و سبب می شود تا میوه دهی و بار دهی گیاهان و درختان تضعیف شده و محصول کم تر و در عین حال بی کیفیت تری تولید شود که این موضوع, ضربه اقتصادی شدیدی را متوجه کشاورزان می کند.

خاک فسفاته ماده اولیه تولید کود فسفات نظیر مونو و دی آمونیوم فسفات, سوپر فسفات ساده و تریپل, بیوفسفات طلایی و سایر انواع کود فسفر می باشد.

همچنین این ترکیب در صنایع شیمیایی نیز کاربرد داشته و برای تولید ترکیبات فسفاته مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب ماده اولیه و اصلی و ضروری برای تولید اسید فسفریک می باشد که یک اسید بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف به شمار می آید.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 306 کاربر