سوپر فسفات تریپل

سوپر فسفات تریپل

سوپر فسفات تریپل TSP تریپل که به سوپر فسفات غلیظ شده نیز شهرت دارد نوعی کود شیمیایی فسفاته است. این کود فسفات, جامد بوده و برای تولید آن از اسيد فسفريك و سنگ فسفات استفاده می شود. تریپل سوپر فسفات حاوی 44 الی 46 درصد انیدرید اسید فسفریک است که بیش از دو برابر مقدار آن در نرمال سوپر فسفات مي باشد. این کود از نظر ظاهری به صورت گرانوله می باشد.

سوپر فسفات تریپل

کود شیمیایی سوپر فسفات تریپل دارای بالاترین میزان فسفات در میان دیگر كودهاي فسفاته بوده و مقدار P2O5 در دسترس آن حدودا 44 الی 48 درصد و P2O5 محلول در آب آن تقریبا 40 الی 45 درصد می باشد. این کود از خاک فسفات تولید می شود و به همین دلیل ارزان ترین کود فسفاته است. برای تولید کود سوپر فسفات تریپل از اسید شویی خاک فسفات بوسیله اسيد فسفريك سود برده می شود. روش مصرف این کود به صورت های زیر است:

روش پخش يكنواخت و مخلوط كردن با خاك : این روش برای خاک هایی که دچار فقر فسفر هستند مناسب است و نسبت به روش نواری تاثیر کمتری دارد بنابراين ميزان مصرف كود در این روش 2 تا 4 برابر برابر افزایش می یابد. 

روش نواري : در روش نواری, کود سوپر فسفات تریپل در زمان کاشت محصول به شکل نواری و نزدیک به بذر گیاهان زیر محل کاشت قرار می گیرید.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 309 کاربر