آهک آب ندیده

آهک آب ندیده

پارس شیمی | آهک آب دیده - آهک آب ندیده - آهک زنده - آهک مرده - آهک زنده - آهک هیدراته - سنگ آهک - شفته آهک - آهک کشته - آب آهک

 آهک آب ندیده

در زمان های گذشته انسان ها با برداشت آهک از معدن آهک و ترکیب آن با ماسه یا خاکستر, ملات و دوغاب تهیه کرده و آن را در ساخت و ساز خانه های و بنا استفاده می کرده اند. امروزه روش فراوری آهك تغییر کرده و از آن برای تولید سیمان و سایر مصالح ساختمانی استفاده می شود.

 

تولید آهک آب ندیده

برای تولید اهک ابتدا باید سنگ آهک یا کربنات کلسیم را با انفجار و جمع آوری از معدن استخراج نمود. پس از باید به کارخانه آهک منتقل شود و در دستگاه مخصوص تا حد ممکن کوبیده می شود تا به شکل کلوخه در آید. پس از کوبش به کوره منتقل می شود تا پخته شود و اکسید کلسیم تشکیل شود. اکسید کلسیم CaO همان آهک زنده می باشد که دارای نام های دیگری چون آهک نشکفته و آهک آب ندیده نیز گفته می شود.

 

آهک آب ندیده چیست

با اضافه کردن آب به اهك, یک اتم هیدروژن به فرمولاسیون آن اضافه می شود و هیدراته می شود و در نتیجه آهک هیدراته بدست می آید. آهك هیدراته دارای نام های دیگری چون آهک شکفته, آهک آب دیده و آب کشته نیز می باشد. همچنین با حل کردن آهک هیدراته در آب یک محلول سفید رنگ رنگ حاصل می شود که به آن آب آهک گفته می شود. آب آهک دارای مصارف مختلفی در صنایع گوناگون است. ماده اصلی سازنده سنگ اهک, اسکلت و بقایای موجودی است که در دریا ها و اقیانوس می زیسته اند. هنچنین مقداری سیلیس در ساختار آن وجود دارد.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 306 کاربر