کود حیوانی

کود حیوانی

پارس شیمی | تولید و فروش کود حیوانی با ارزان ترین قیمت و بهترین کیفیت

کود حیوانی, کود گاوی, کود مرغی

کود های حیوانی به مجموعه فضولات حیوانات اهلی شامل ادرار و مدفوع دام ها گفته می شود. از آنجا که کود های حیوانی حاوی حجم زیادی مواد معدنی و مواد آلی مورد نیاز برای تغذیه خاک زمین های زراعی و باغات میوه می باشد بنابر این اسفاده و بکار گیری این نوع کود دارای تاثیرات و فواید مثبت زیادی برای گیاهان و درختان است.

کود حیوانی و کود دامی نسبت به کود شیمیایی دارای مواد مغذی کمتری نسبت به حجم مورد استفاده است اما از طرفی مضرات و خطرات استفاده از آن برای گیاهان نیز بسیار کمتر از کود های شیمیایی می باشد. همچنین از نظر حجم تولید و قیمت خرید نیز بسیار با صرفه تر و پر طرف دار تر است.

 

روش و زمان مصرف کود حیوانی

بر خلاف کود شیمیایی که معمولا باید بصورت چالکود در عمق زیاد و در زمان های خاص مصرف شود, کود های حیوانی در سطح کم و بصورت شخم زنی استفاده می شوند و در تمام طول سال قابل استفاده در زمین های کشاورزی و باغات میوه برای افزایش باروری زمین ها و افزایش باردهی گیاهان و درختان می باشند.

 

بهترین نوع کود حیوانی

کود دامی انواع مختلفی دارد اما بهترین نوع آن کود گاوی و کود مرغی است زیرا حجم تولید بالایی داشته و از نظر قیمت بسیار مناسب هستند. همچنین دارای مواد مغذی و مفید زیادی برای خاک زمین های کشاورزی و باغ ها می باشند و روش مصرف آن ها خیلی آسان است.

کود حیوانی در حقیقت از فضولات حیوانات تهیه می‌شود که بیشتر از کود گوسفند و گاو و اسب و یا مرغ تشکیل می‌شود . کود حیوانی به علت دارا بودن حجم وسیعی از مواد آلی و غذایی باقی مانده که برای غنای خاک بسیار مفید می‌باشد در طول تاریخ همواره مورد توجه کشاورزان بوده است. فروش کود حیوانی در فصول مختلف سال متفاوت است که این امر بر قیمت کود کشاورزی تاثیر گذار است.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 309 کاربر