معدن خاک فسفات ایران

معدن خاک فسفات ایران

پارس شیمی | تولید و فروش خاک فسفات از معدن خاک فسفات ایران با کیفیت بالا

معادن خاک فسفات ایران

گیاهان برای رشد و نمو و بار دهی نیاز مواد و عناصر متفاوتی دارند که در صورت کمبود هر یک از آن ها کساورزی دچار مشکلات اساسی می شود. فسفر یکی از مهم ترین مواد و عناصر مورد نیاز گیاهان و درختان است. مهم ترین منبع تامین فسفر در کشاورزی خاک فسفات می باشد. برای تامین فسفر خاک زمین های کشاورزی از خاک فسفات به طور مستقیم می توان استفاده کرد و یا می توان از انواع کود فسفات یا کود فسفر بهره برد که البته برای تولید این کود ها نیز باید از خاک فسفاته به عنوان ماده اولیه و اصلی استفاده کرد.

 

معدن خاک فسفات ایران

خاک فسفات بخش کوچکی از پوسته زمین را تشکیل داده است بنا براین برای تامین انواع مشکلاتی وجود دارد. در جهان تعداد کمی از کشور ها وجود دارند که دارای معدن خاک فسفات می باشند. در ایران نیز تعداد انگشت شماری معدن خاک فسفات وجود دارد که بیشتر آن ها از خلوص لازم برای تولید کود فسفاته و یا استفاده در صنعت برای تولید محصولاتی که دارای فسفات می باشند مناسب نیست.

 

کاربرد خاک فسفات

از خاک فسفات برای تولید انواع کود فسفاته هم چون کود آمونیوم فسفات و کود فسفات پتاسیم و سوپر فسفات و سایر کود های فسفر استفاده بسیار زیادی می شود زیرا مهم ترین منبع تامین فسفر خاک می باشند. از این خاک می توان بطور مستقیم در خاک زمین های زراعی استفاده کرد که این کار علاوه بر این که موجب تامین فسفر خاک می شود هم زمان سبب بهبود شرایط مکانیکی خاک می گردد.

 

صادرات از معدن خاک فسفات ایران

جهت صادرات خاک فسفات با خلوص 35 تا 40 درصد در بسته بندی جامبو و تحویل هر یک از بنادر کشور. 

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 309 کاربر