قیمت کربنات کلسیم رسوبی

قیمت کربنات کلسیم رسوبی

پارس شیمی | اعلام قیمت کربنات کلسیم رسوبی و کربنات کلسیم معدنی

 قیمت کربنات کلسیم رسوبی

قیمت کربنات کلسیم رسوبی Calcium Carbonate دارای فرمول شیمیایی CaCO3  می باشد که به نام های دیگری همچون سنگ آهک, گچ, کلسیت و آراگونیت نیز شناخته می شود. کلسیم کربنات حجم زیادی از پوسته زمین را تشکیل داده و ماده ای پر مصرف در صنایع مختلف به شمار می آید. این ترکیب که از دوران باستان با نام آهک توسط بشر کشف شده و در ساخت سر پناه و منازل استفاده می شده است و از آن برای ساخت خانه و سفید کاری و عایق کاری آن استفاده می نموده اند. امروزه این کلسیم کربنات کاربرد مستقیم خود را برای استفاده در این مصارف از دست داده و به عنوان ماده اولیه در تولید بسیاری مواد و مصالح استفاده می گردد.

قیمت کربنات کلسیم رسوبی معدنی GCC به علت اینکه دارای نا خالصی هایی می باشد و خلوص آن پایین است فقط در صنایع ساخت و ساز قابل مصرف است اما با افزایش خلوص آن طی فرایند های شیمیایی امکان تولید کربنات کلسیم رسوبی که در حقیقت کربنات کلسیم 99 درصد و نوع خالص آن است به وجود می آید. کلسیم کربنات در صنایع حفاری چاه نفت در حجم وسیعی استفاده می شود. در تولید مواد uPVC و مواد پلاستیکی به عنوان ماده پر کننده کاربرد دارد. در تولید کابل های PVC از این ترکیب برای بهبود شرایط مکانیکی کابل به میزان زیای استفاده می گردد.

میزان مصرف و قیمت کربنات کلسیم رسوبی در صنایع پلاستیک, PVC, UPVC و ABS بسیار زیاد و گسترده می باشد و دلیل این امر نیز این است که استفاده از آن در این ترکیبات موجب می شود تا شرایط فیزیکی آن ها پس از تولید بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کند. همچنین به خاطر قیمت ارزان پودر کربنات کلسیم از آن به عنوان ماده پر کن استفاده فراوانی می شود.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 306 کاربر