فرمول شیمیایی آهک مرده

فرمول شیمیایی آهک مرده

جهت آشنایی با فرمول شیمیایی آهک مرده و همچنین نام ها و اسامی دیگر این ترکیب شیمیایی و کاربرد ها و مصارف فراوان آن در صنایع مختلف و تاریخچه استفاده از آن توسط انسان ها و همچنین روش های مختلف تولید و فراوری آن, سایت پارس شیمی را پیگیری نمایید.

فرمول شیمیایی آهک مرده

فرمول شیمیایی آهک مرده

آهک مرده نام عامیانه آهک هیدراته می باشد که آن را آهک مرده یا آهک شکفته و همچنین آهک شکفته یا آبدیده نیز می نامند. اما دلیل این نام گذاری چیست؟

سنگ آهک پس از استخراج از معدن و انتقال به کارخانه, کوبیده شده و در کوره آهک پزی در دمای بالای هزار درجه سانتی گراد عمل پخت روی آن صورت می گیرد تا کاملا مذاب شده و نا خالصی های آن حذف شود. آهك به دست آمده در صورت اضافه کردن آب به شدت واکنش می دهد و گرمای زیادی آزاد می نماید و تبدیل به پودر سفید رنگی می شود. اما اگر دوباره به آن آب اضافه شود دیگر واکنش خاصی نشان نمی هد و اصطلاحا آن را آهک مرده یا کشته می نامند.

 

فرمول شیمیایی آهک مرده

فرمول شیمیایی آهک مرده یا آهك هيدراته به صورت Ca(OH)2 می باشد

جهت آشنایی با فرمول شیمیایی آهک مرده و همچنین نام ها و اسامی دیگر این ترکیب شیمیایی و کاربرد ها و مصارف فراوان آن در صنایع مختلف و تاریخچه استفاده از آن توسط انسان های باستان و همچنین روش های مختلف تولید و فراوری آن, سایت پارس شیمی را پیگیری نمایید

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 306 کاربر