سود پرک جامد

سود پرک جامد

پارس شیمی تولید و عرضه سود پرک جامد و سود کاستیک مایع با کیفیت مناسب جهت مصارف داخلی و صادراتی

سود پرک جامد, فروش سود پرک جامد, خرید سود پرک جامد, قیمت سود پرک جامد, تولید سود پرک جامد, تولید کننده سود پرک جامد, 

امروزه در طول هر سال چیزی در حدود 60 میلیون تن سود پرک caustic soda در جهان به تولید می رسد که این حجم تولید نشان دهنده میزان فراوان تقاضا برای استفاده از آن است. سود سوز آور یک ترگیب سدیم دار است که فرمول ساختاری آن هیدروکسید سدیم sodium hydroxide بوده و ماده ای بسیار واکنش دهنده است.

کاستیک سودا در ابتدا به شکل مایع به تولید می رسد و سود کاستیک مایع یا سود مایع کاستیک نام دارد. خلوص سود مایع 50 درصد بوده و از لحاظ فیزیکی بی بو و بی رنگ است. سود سوز آور مایع ماده ای نا پایدار است که اگر در معرض هوا قرار گیرد گاز کربنیک محیط اطراف خود را جذب کرده و کربنات سدیم که ماده ای جامد است تشکیل می شود. برای تولید سود پرک جامد باید سود مایع را طی فرایندی شیمیایی تبخیر کرد و خلوص آن را افزود. البته این فرایند باید در شرایط خاصی صورت گیرد زیرا در غیر این صورت گاز دی اکسید کربن وارد پروسه تولید شده و کربنات سدیم تشکیل می گردد.

 

سود پرک جامد چیست

سود جامد به اشکال مختلفی قابل تولید می باشد که عبارتند از سود پرک 98 درصد, سود کاستیک گرانول و کاستیک سودا پودری که از لحاظ ساختاری تفاوتی با هم نداشته و فقط ظاهر متفاوتی دارندسود کاستیک پرک نیز بسیار نا پایدار است و در صورتی که در مجاورت هوا قرار گیرد, رطوبت محیط را جذب کرده و خلوص آن کاهش میابد.

روش آزمایشگاهی تولید سود پرک جامد به این صورت است که فلز خالص سدیم را در آب قرار داده و سدیم هیدروکسید با خلوص بالا به تولید می رسد البته حجم تولید در این روش اندک و در اشل آزمایشگاهی است.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 309 کاربر