سنگ نمک چیست

سنگ نمک چیست

قابل توجه دانشجویان و محققان و مصرف کنندگان محترم نمک , چنانچه مایلید بدانید سنگ نمک چیست و چه ویژگی ها و مشخصاتی داشته و فرمول شیمیایی و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن به چه صورت می باشد و دارای کاربرد در چه صنایعی است, سایت پارس شیمی را دنبال نمایید.

سنگ نمک چیست

سنگ نمک چیست و چه کاربرد هایی دارد

 

سنگ نمک شکل طبیعی و معدنی نمک در محیط بوده و در معادن نمک یافت می گردد. منبع دیگر استحصال نمک دریا می باشد که آن را نمک دریایی می نامند اما با این تفاوت که به صورت سنگ نمی باشد ولی هر دوی آن ها را نمک صنعتی می نامند. نمک در معدن نمک به شکل رگه هایی وجود دارد که ممکن است این رگه ها از نظر رنگ و خلوص با هم تفاوت داشته باشند. فرمول شیمیایی نمک تشکیل شده از اتم های کلر و سدیم است و از آن برای تولید نمک خوراکی و یا گاز کلر و یا محصولاتی که دارای ترکیب سدیم دار می باشند استفاده می شود.

برای تولید نمک خوراکی, سنگ نمک را پس از کوبش, به روش مشخصی تصفیه نموده و خلوص آن را افزایش می دهند. همچنین برای تولید انواع نمک صنعتی نظیر نمک شکری, نمک حفاری, نمک نخودی, نمک شیلاتی, نمک صدف, نمک 130 و نمک پودری نیز از کوبش و سورت نمودن سنگ نمک استفاده می شود.

قابل توجه دانشجویان و محققان و مصرف کنندگان محترم نمک , چنانچه مایلید بدانید سنگ نمک چیست و ویژگی ها و مشخصاتی داشته و فرمول شیمیایی و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن به چه صورت می باشد و دارای کاربرد در چه صنایعی است, سایت پارس شیمی را دنبال نمایید.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 309 کاربر