خرید پودر کربنات کلسیم

خرید پودر کربنات کلسیم

به منظور خرید پودر کربنات کلسیم رسوبی و معدنی با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت با گروه صنعتی پارس شیمی تماس حاصل نمایید.

 خرید پودر کربنات کلسیم, خرید پودر کربنات کلسیم رسوبی

کربنات کلسیم calcium carbonate با اسامی دیگری همچون سنگ آهک و گچ نیز شناخته می شود. همچنین نام های دیگری مانند کلسیت و آراگونیت هم بر آن گذاشته اند. سنگ آهک یا کلسیم کربنات دارای فرمول CaCO3 است و رابطه نزدیکی با آهک که به نام اکسید کلسیم نیز شناخته می شود دارد. از هر یک از این دو ماده می توان برای تولید دیگری استفاده نمود به عنوان مثال برای تولید کلسیم کربنات رسوبی که نوع خالص این ماده می باشد می توان از آهک استفاده کرد به این صورت که به اکسید کلسیم یا آهک آب اضافه می گردد که این عمل موجب هیدراته شدن آن می شود و سپس از میان این محلول گاز دی اکسید کربن عبور داده می شود تا ترکیب CaCO3 شکل بگیرد.

 

کاربرد ها پودر کربنات کلسیم پودر 

از کلسیم کربنات در صنایع بسیار زیاد و گسترده ای استفاده می شود که از جمله مصارف آن می توان به استفاده در صنعت تولید کاغذ اشاره کرد.

  • چون کلسیم کربنات نسبت به چوب خیلی ارزان تر است بنابراین استفاده از آن در تولید کاغذ موجب کاهش چشمگیر هزینه تولید می گردد. معمولا در این صنعت بین 10 تا 20 درصد وزنی از آن استفاده می شود
  • در صنعت نفت, گاز و پتروشیمی هم خرید پودر کربنات کلسیم است. به این صورت که از آن برای استحکام دیواره چاه های حفاری و همچنین حذف نا خا لصی های موجود در نفت خام سود برده می شود. استفاده از کربنات کلسیم سبب افزایش چگالی در انتهای چاه ها شده و عمل استخراج نفت را تسهیل می نماید.
  • در تولید رنگ های پوششی و نیز چسب و رزین و سیلانت ها نیز از کلسیم کربنات استفاده فراوانی می شود.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 306 کاربر