تحقیق درباره ی سیلیسیم

تحقیق درباره ی سیلیسیم

پارس شیمی | فروش سیلیس یا سیلیسیم درجه یک به صورت فله ای و بسته بندی شده برای مصرف صنایع داخلی و نیز صادرات با مناسب ترین قیمت و حمل به کلیه مناطق و بنادر کشور

 تحقیق درباره ی سیلیسیم

سیلیس Silico dioxide یکی از فراوان ترین مواد معدنی می باشد که در طبیعت و معادن مختلف قابل استخراج و استحصال است. فرمول شیمیایی سیلیسیم از یک اتم سیلیس و 2 اتم اکسیژن تشکیل شده و به صورت SiO2 می باشد. سیسلسیوم در طبیعت به صورت بلور های مختلفی یافت می شود. کوارتز یکی از انواع بلور های سیلیکا می باشد و از آنجا که در دما و فشار معمولی محیط حالت پایداری دارد بنابراین سیلیکات بیشتر به این فرم یافت می شود.

فلینت نیز نوع دیگری از ترکیبات این ماده است که از تجزیه جانداران اسفنجی که در دریا زندگی می کنند به دست می آید و بلوری تیره رنگ است که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه شن و ماشه می باشد و در اثر سوختن تبدیل به پودری سفید رنگ می گردد. ماسه و شن و ماسه سنگ نیز از مهم ترین و فراوان ترین انواع سیلیسیم هستند که بوسیله آهک یا سایر مواد به هم می چسبند و در دسته بندی کوارتز رسوبی قرار می گیرند. سیلیس هم به طور آزاد در طبیعت یافت می شود و هم به صورت اکسید و هم ترکیب شده با عناصر دیگر اما بیشتر در حالت کوارتز وجود دارد و این به دلیل دارا بودن حالت پایداری می باشد که کوارتز دارد.

سیلیسیم یا سیلیسین دارای مصارف زیادی در صنایع مختلف است مثلا ماده اولیه بسیار مهمی در تولید شیشه می باشد. در حقیقت سیلیس مهم ترین ماده در تولید انواع شیشه است. همچنین در تولید موادی که ترکیباتی از سدیم و سیلیس دارد از این ماده استفاده می شود.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:
7 / 10
از 306 کاربر