کاربرد های غیر متعارف آهک هیدراته

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 3 خرداد 1396 در ساعت 21 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کاربرد های غیر متعارف آهک هیدراته

آهک هیدراته دارای مصارف بسیار مهمی در صنایع مختلف از جمله در صنعت ساختمان سازی است. همچنین به عنوان یک ماده فیلر در صنایع مختلف از جمله تولید کاغذ مصرف می شود. در تصفیه آب هم کاربرد دارد. اما در برخی مناطق دنیا از آهک برای کاربرد های غیر متعارف و شناخته نشده هم استفاده می شود.

 

معرفی برخی کاربرد های غیر متعارف آهک هیدراته

آهک هیدراته در درمان گلو درد : نوعی درمان خانگی در جنوب شرقی آسیا می باشد. با توجه به این که آهک دارای خاصیت میکروب کشی است می تواند تا حدود زیادی میکروب و باکتری ها را از بین ببرد. برای اعمال این درمان ، مقداری آهک هیدراته را با عسل گرم شده ترکیب کرده و بر روی گلو قرار می دهند و پس از خشک شدن می شویند.

آهک هیدراته در درمان رگ به رگ شدن : در این روش مقداری اهک هیدراته را با برخی مواد دیگر نظیر شکر و برگ درخت موز و خاکستر ترکیب کرده و بر روی مفصلی که رگ به رگ شده است قرار می دهند.

آهک هیدراته در دفع حشرات موذی : در روستاهای برخی کشور ها از آهک هیدراته به عنوان دافع حشرات در خانه ها استفاده می شود. طبق یک روش باستانی ، ترکیب آهک هیدراته و زردچوبه می تواند سبب فراری دادن حشرات موذی گردد.

آهک هیدراته در پخت غذا : نوعی غذای سنتی در کشور هندوستان وجود دارد که "پان" نام دارد. برای پخت این غذا از برگ فوفل با مهره آرکا و گاهی هم از تنباکو استفاده می شود. در اصل نوعی دسر است که پس از صرف غذا جویده می شود و به هضم غذا کمک می کند.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: