روش ساخت و عمل آوردن شفته آهک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 23 بهمن 1395 در ساعت 11 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

روش ساخت و عمل آوردن شفته آهک

شفته آهک در ساخت پی و فنداسیون مورد استفاده قرار می گیرد. برای این منظور از آهک هیدراته پودری استفاده می شود به این صورت که باید دوغابی از آهک تهیه نموده و از ترکیب کردن آن با خاک یا آهک نامرغوب خوداری نمود. برای تولید شفته آهک باید دوغاب بسیار رقیقی را فراهم نمود تا کلیه منافذ بین ذرات و دانه های خاک را فراگرفته و منفذی باقی نماید.

 

رقیق بودن ملات شفته آهک موجب تقویت پی می شود. میزان رقیق بودن شفته آهک بستگی به نوع خاک محل مصرف که می تواند به صورت خاک رسی ، شنی و ... باشد دارد. چنانچه شفته آهکی به خوبی و با ترکیب مناسب عمل آوری شده باشد ، می توان مقاومتی برابر با پنج کیلوگرم بر هر سانتیمتر مربع داشته باشد که به عنوان بستر راه ها و ساختمان ها قابل قبول است. شفته کاری آهک برای مناطق گرمسیر مناسب تر است زیرا ملات آن در دمای بالا سریع تر از دمای پایین می گیرد. از شفته آهک به منظور ساخت بستر عایق برای استخر ، ساخت سکو های نگهداری مخازن و همچنین در پی سازی ساختمان ها و راه های استفاده فراوانی می شود.

استاندارد های شفته کاری حاوی موارد مختلفی است از جمله اینکه:

  1. پیش از شفته کاری باید عمل گود برداری بر اساس دستورات نظارتی و کنترل ارقام اعلام شده از طرف دستگاه های نظارتی رعایت شود.
  2. روش حمل ، محل نگهداری ، محل ساخت شفته آهک و دوغاب باید به دور از عوامل تاثیرگذار جوی و محیطی انجام گیرد.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: