آیا سولفات آهن برای باغچه خانه مناسب است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 5 مهر 1396 در ساعت 15 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آیا سولفات آهن برای باغچه خانه مناسب است؟

سولفات آهن را می توان به عنوان یک کود آهن ایمن برای گل ها و سبزیجات باغچه منزل استفاده کرد. البته برای مصرف کود سولفات آهن باید به عواملی مثل pH خاک و شرایط میکروبی باغچه نیز توجه داشت. کود سولفات آهن به صورت محلول ، پودر آبدار یا پودر خشک فروخته می شود.

روش مصرف کود سولفات آهن در باغچه

سولفات آهن را می توان به خاک افزوده یا آن را در به صورت محلول پاشی بر روی برگ ها استفاده کرد. کود سولفات آهن مورد استفاده برای گل ها ، درختچه ها و درختان دارای خلوص 18 تا 20 درصد است. نوع خشک آن را به اندازه نیم تا یک پیمانه برای هر 100 فوت مربع به صورت مساوی مصرف کنید. از 3 تا 6 پوند سولفات آهن به ازای هر 100 فوت مربع می توان جهت کاهش pH خاک به اندازه یک واحد و یا مقدار بیشتر برای خاک های سنگین یا مقدار کمتر برای خاک های شنی استفاده نمود. همچنین در صورتی که محلول سولفات آهن 20 درصد را تهیه نموده اید ، توصیه می شود یک قاشق غذاخوری از آن را در یک گالن آب حل کنید و اگر خلوص سولفات آهن 15 درصد بود ، یک و نیم قاشق از آن را در یک گالن آب بریزید. سپس محلول را با استفاده از اسپری یا محلول پاش بر روی شاخ و برگ گیاهان محلولپاشی کنید. 

آگاهی از pH خاک باغچه می تواند یک عامل کلیدی برای تامین نیاز غذایی جهت سلامت گیاهان باغچه شما باشد. ولی با این حال حتی اگر pH در سطح مناسبی نیز باشد ، ممکن است گیاهان شما همچنان با عدم دسترسی کافی به ریزمغذی ها نظیر کلروز آهن دست و پنجه نرم کنند. اگرچه کمبود دیگر ریز مغذی های و ناکافی بودن نیتروژن خاک می تواند موجب زردی برگ ها شود ، اما رزدی ناشی از کمبود آهن از طریق محل شروع زردی در برگ ها مشخص می گردد. به این صورت که کلروز آهن باعث می شود تا زردی از برگ ها و ساقه های جوان شروع شده و اگر درمان نشود به برگ های قدیمی تر گسترش یابد. انواع کود آهن نظیر کلات آهن و سولفات آهن برای تامین نیاز گیاهان به این ماده مناسب است.

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email:

ارسال نظر

عنوان Title:
نام Name:
ایمیل Email: